Za kaj so koristne omega 3 maščobne kisline?

omega 3 maščobe kisline
Omega 3 maščobe kisline – Holistic.si

Vas zanima, za kaj so koristne omega 3 maščobne kisline in zakaj jih omenjajo v vseh člankih o zdravi prehrani? Prav zato, ker gre za snov, ki pomembno vpliva na naše zdravje in pravilno delovanje našega telesa, zato je treba poskrbeti, da jo ima naše telo na voljo dovolj. To lahko storimo z ustrezno in uravnoteženo prehrano ali s prehranskimi dodatki.

Jejmo več rib!

Na spletu lahko najdete veliko člankov, ki govorijo o tem, za kaj so koristne omega 3 maščobne kisline in zakaj jih je priporočljivo uživati. Najdemo jih sicer v različni hrani, zaradi česar bi sklepali, da jih telesu ni težko priskrbeti dovolj. Žal pa to ne drži, saj raziskave kažejo, da jih Evropejci zaužijejo premalo. V njihovi prehrani očitno ni dovolj tistih živil, ki vsebujejo te pomembne maščobne kisline, čeprav jih najdemo tako v rastlinski kot živalski prehrani.

Najdemo jih na primer:

  • v določenih vrstah rib, še posebej bolj mastnih, kot je recimo losos,
  • v orehih in nekaterih drugih oreščkih,
  • v lanenem olju,
  • v ribjem olju.

Predvsem mastne ribe zagotovo predstavljajo najboljši vir za omenjene maščobne kisline, zato jih je na jedilnik priporočljivo uvrstiti čim večkrat oziroma skrbeti, da se z njimi prehranjujemo vsaj enkrat tedensko, kot to priporočajo smernice o zdravi prehrani. To velja tako za otroke kot za odrasle.

Maščobne kisline imajo številne koristi

Zelo dolgo bi lahko naštevali, za kaj so koristne omega 3 maščobne kisline in zakaj jih mora imeti naše telo dovolj, zagotovo pa velja izpostaviti vsaj nekatere najbolj pomembne koristi, ki jih imajo:

  • pomembno vplivajo na razvoj možganov pri dojenčku,
  • vplivajo na razvoj vida in zdravje oči,
  • pripomorejo k uravnavanju trigliceridov v krvi,
  • preprečujejo strjevanje krvi in nastanek strdkov,
  • zmanjšujejo tveganje za srčno-žilne bolezni,
  • skrbijo za pravilno delovanje srca,
  • zmanjšujejo tveganje za demenco,
  • zmanjšujejo tveganje za nastanek Alzheimerjeve bolezni,
  • skrbijo za boljši spomin,
  • pomagajo proti vnetjem,
  • pozitivno vplivajo na mišice in njihovo regeneracijo,
  • pozitivno vplivajo na ohranjanje mišične mase,
  • skrbijo za ohranjanje zdravja in vitalnosti.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja